mag ik om 2 uur 's nachts bij iemand een brief in de brievenbus doen?

opzich zie ik niet waarom het niet mag, maar het leek mij zo vreemd , dat ik mij afvroeg of het eigenlijk wel mag.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
3.3K

Het beste antwoord

Je dient een onderscheid te maken tussen jou als particulier..of als een vriend of kennis èn de postbode die ambtshalve post bezorgt.

Voor jou zijn er geen beperkingen zolang je maar geen geluidsoverlast veroorzaakt.

De postbode dient zich te houden aan de bezorgtijden die als normaal voor postbezorging beschouwd kunnen worden.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja daar staat geen verbod op, wel moet je dat zo zachtjes mogelijk doen en als je al weet dat die brievenbus niet zachtjes open gaat moet je het dus niet doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
okè, dankjewel!
Ja dat mag, als je 't zachtjes kan doen. Dus niet de klep laten klepperen; da's illegaal. Na 22.00 uur mag je nl. geen herrie meer maken waar anderen last van kunnen hebben. 't Poststuk mag dus ook niet een aangestoken gillende keukenmeid zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt me afhankelijk van waar de brievenbus is : als hij aan het begin van het tuinpad staat, is het geen probleem, maar als de brievenbus in de voordeur zit, en de slaapkamer is daar net naast, zal het iemand wakker maken, en die is dan niet zo blij, lijkt me...ook, als diegene een hond heeft, die niet, zoals bij het vorige antwoord, de brief komt brengen, maar de pannen van het dak blaft....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je werkzaam bent voor het postbedrijf dat in Nederland de internationale post verwerkt (post.nl) ben je niet gebonden aan de postwet en mag je op elk moment van de dag en elke dag iets bij een ander in de brievenbus duwen zolang datgene wat je in de brievenbus duwt niet iets is wat strijdig is met wetgevingen.